De cat security - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Willem Molema - WaarBenJij.nu De cat security - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Willem Molema - WaarBenJij.nu

De cat security

Door: Willem Molema

Blijf op de hoogte en volg Willem

12 December 2013 | Filipijnen, Manilla

Zoals gezegd loopt voor mijn hotel een weg langs, pal voor de deur. En over die weg dendert veel verkeer, vooral taxi's Nou wil het geval dat het deel dat het verst van het hotel verwijderd is, zeg maar dat tegen de ringweg aan zit, ook nog wordt gebruikt als parkeerplaats. Dus is er altjd wat te doen voor het hotel zonder dat er verkeerslichten zijn die op groen springen. Het is voor mij een kostelijk vermaak zodra de dubbele glazen deur door de twee portiers (staan er 24 uur per etmaaal) voor me open wordt gehouden. En dan loopt er ook nog een parkeeragent in vol ornaat rond, compleet met schietgerei in zijn halster. Hij draagt een indrukkend uniform, dat moet ik toegeven. Maar voor de rest is het lachen met deze agent. Ik heb zelden een beroep gezien dat zo overbodig is als deze 'cat security'. Hij fluit af en toe als het verkeer vast komt te zitten, maakt wat bewegingen met z'n armen, loopt wat heen en weer en staat vervolgens voldaan weer op zijn plek. Zelf denkt hij dat hij zich erg dienstbaar maakt, maar na hem en zijn collega's een aantal dagen te hebben aanschouwd, moet ik zeggen: ook zonder hem komen de auto's wel uit de parkeervakken, lost de file zich vanzelf op en passeren auto's wel de stilstaande wagens voor de deur van het hotel. Stel je eens voor dat je voetbalscheidsrechter bent, tien keer op je fluit blaast voor een overtreding en vervolgens ziet dat acht keer spelers gewoon door voetballen, eentje stil blijft staan en zich afvraagt waarvoor je affluit en een van de tien spelers erkent dat er wel iets aan de hand is. Dan stop je toch subiet als scheidsrechter?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Wie ben ik? Geboren op 3 maart 1952 in Veendam, woonachtig sinds 2001 in Oude Pekela, nu ongetrouwd, twee dochters die in 2012 respectievelijk 30 en 27 jaar oud waren. Heb 37 jaar gewerkt in de journalistiek (Dagblad van het Noorden) en sinds 2010 van beroep uitvaartspreker. Mag net als iedereen graag reizen en na mijn dagboeken van Kameroen (2010) en Aruba (2011) volgt nu een dagboek over de Filipijnen.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 40911

Voorgaande reizen:

01 December 2013 - 13 Januari 2014

Een bijzondere missie naar de Filipijnen

Landen bezocht: